Lateraalkanaal 29/30 juni

Verslag Karper Koppel wedstrijd Lateraalkanaal

In het weekend van 29 & 30 juni was daar de primeur voor onze hengelsportvereniging, de eerste activiteit georganiseerd voor karpervissers in de vorm van een 24 uurs karper koppel wedstrijd. Hieronder vind je het verslag van deze wedstrijd van A tot Z.

Zandpad

We hoeven niet onder tafels en stoelen te schuiven dat de zomer tot nu toe redelijk teleurstellend is geweest. De vele buien zorgden ervoor dat het zandpad langs het Lateraalkanaal in slechte staat verkeerde. Een kleine week voor de wedstrijd werden we er op geattendeerd door onze vrijwilligers dat een militaire cologne het pad finaal kapot hadden gereden. Bij nadere inspectie bleek dit inderdaad zo te zijn. Zonder een 4x4 was het pad op een aantal plekken niet meer te passeren. Gelukkig zijn er korte lijntjes met het Waterschap & de gemeente Twenterand waardoor het pad voor aanvang van de wedstrijd weer vlak was geschoven.

Onderhoud

Op donderdag 27 juni zijn we met een aantal vrijwilligers het parcours af gegaan om de stekken gereed te maken. Bewapend met bosmaaiers en een loopwiel zijn alle stekken zorgvuldig gemaaid. Dezelfde avond zijn er bordjes opgehangen aan het begin & einde van het parcours dat het parcours vrij gehouden dient te worden in verband met de wedstrijd.

Start wedstrijd

Zaterdagochtend, de dag van de wedstrijd, verzamelden de 7 koppels zich bij het parcours. De karpercommissie had ter plaatse, middels een aggregaat en koffiezetapparaat, gezorgd voor een bakje koffie. Nadat iedereen ter plaatse was startte de voorzitter met een openingswoordje. Hij bedankte iedereen voor hun komst en deelname. Hij benadrukte dat we aan de bakermat staan van een verandering bij de vereniging waarbij we meer willen en gaan organiseren voor alle leden en niet alleen maar focussen op de witviswedstrijden. Na dit woord nam de karpercommissie het weer over en werd er overgegaan tot de stekloting. Niet veel later vertrokken alle auto's richting hun stek en konden ze onder zonnige omstandigheden hun spullen installeren.

De nacht

De telefoon van de vrijwilligers die de controle op zich namen bleef angstvallig stil. Ook in de WhatsApp groep met deelnemers werd koortsachtig gevraagd hoe het ervoor stond met de vangsten. Er is wel vis waargenomen, op sommige stekken sprong de vis zelfs op de voerstek. De spanning was om te snijden en het vertrouwen was groot bij het merendeel van de deelnemers. De sfeer zat er goed in! 's nachts trokken er een paar pittige buien over waarbij het hard regende en in de verte rommelde en flitste. Een weersverandering is normaal gesproken goed voor de vangsten. Wellicht zou deze omslag zorgen voor de eerste vissen in het net.

Uitslag

Ook de ochtend bleef de telefoon angstvallig stil. Helaas hebben we moeten concluderen dat er tijdens deze eerste wedstrijd geen vissen zijn gevangen. Desalniettemin blikken wij terug op een zeer geslaagde eerste wedstrijd. Het was een kleine wedstrijd met veel bekende gezichten en de sfeer was top. Omdat er niks gevangen is zijn de prijzen door de karpercommissie verloot onder alle deelnemende teams. Om de pijn wat te verzachten is er bij de verloting gezorgd voor een balletje gehakt met saus door de karpercommissie.

Onder het genot van een balletje gehakt wordt de wedstrijd afgerond.

Bas Pullen, interim penningmeester en lid van de karpercommissie verloot de prijzen.

Jeroen & Tino eindigen op de 4e plaats.

Jan & Peter eindigen op de 3e plaats.

Jorrit & Mark eindigen op de 2e plaats.

Gert & Bert eindigen op de 1e plaats en zijn daarmee de winnaar van de eerste karper koppel wedstrijd van 't Meuntje!

Wij willen nogmaals iedereen hartelijk danken voor hun enthousiasme en deelname aan deze eerste wedstrijd. De eerstvolgende wedstrijd is bekend en zal gevist worden aan het kanaal Almelo de Haandrik. Meer informatie over deze wedstrijd vind je --> HIER <--