Verslag ZomerVISkaravaan

ZomerVISkaravaan 2024 HSV 't Meuntje een groot succes!

28 juli vond de ZomerVISkaravaan plaats aan de vijver gelegen aan de Leidijk te Westerhaar. Een mooi retentiewater met een goed visbestand voor vissers in alle categorieën. Deze dag was echter uitsluitend voor jeugd van 8 t/m 14 jaar. Met een mooi stuk in de regionale krant en flyers verspreid over alle basisscholen in de gemeente Twenterand was het afwachten of er animo voor zo'n dag zou zijn. En die animo was er! Ruim voor de start van de dag zelf zat de inschrijving vol!

De dag begon met de opbouw in de vroege ochtend waarbij een klein leger aan vrijwilligers, van de vereniging en van Sportvisserij Nederland, binnen een mum van tijd alles uit de grond hebben gestampt. Na een bakje koffie (met roze koek) en een uitleg van de jeugdcommissie kwamen al gauw de eerste ouders met kinderen binnen druppelen. Voor we er erg in hadden stond er een ware wachtrij voor de aanmeldtafel!

Kinderen kregen na het aanmelden een button, met daarop een bepaalde vissoort, en gingen met een vaste begeleider mee naar hun activiteit. Na +/- 45 minuten klonk er een toeter signaal en werd er gewisseld. Zo konden alle kinderen deze dag kennismaken met alle facetten van de hengelsport.

Na de eerste 3 rondes was het tijd voor een lunch! Een broodje knakworst voor de kinderen stond klaar en alle begeleiders kregen een lunchpakket uitgedeeld. Alles dankzij een flinke sponsoring van Jumbo Veld Westerhaar!

Na de lunch werd het programma voorgezet totdat alle deelnemers alle onderdelen hadden gehad. Aan het einde van de dag kregen alle kinderen een stekkie hengel en een tuigje mee naar huis! Het was een zeer geslaagde dag die zeker voor herhaling vatbaar is!